-
-
Door: Redactie
Je wilt snel resultaat via advertenties, maar ondertussen werk je ook aan je langetermijndoelen met zoekmachineoptimalisatie. Herkenbaar? Veel bedrijven worstelen met deze balans. Hoe zorg je dat je advertenties op platforms als Google of Facebook niet botsen met je SEO-strategie? In dit artikel lees je hoe je deze twee krachten samenvoegt. Waarom SEO en advertenties elkaar soms lijken te bijtenHet lijkt misschien alsof SEO en SEA elkaar in de weg zitten, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Problemen ontstaan pas als je ze zonder duidelijke strategie tegelijk inzet. Wat kan er dan misgaan? Je betaalt onnodig: als je adverteert op zoekwoorden waarop je organisch al goed scoort in Google, betaal je voor klikken die je ook gratis had gekregen.Je mist inzicht: SEO en advertenties beïnvloeden elkaar. Als je tracking niet goed is ingesteld, wordt het lastig om te bepalen wat echt werkt.Je verwacht te veel van SEO: veel ondernemers willen direct resultaat. Maar SEO is een marathon, g...
-
-
Door: Dhr. Linkchain
Wat is startpagina linkbuilding?
Op het moment dat je wilt gaan linkbuilden, ga je eigenlijk op zoek naar de juiste links voor jouw website. Als jij bijvoorbeeld een website hebt voor honden, kun je een externe link van een andere website op jouw startpagina verwerken. Je zal er ook voor kunnen kiezen om je eigen website steeds onder een linkje te plaatsen. Op die manier komen de bezoekers altijd op jouw website uit, maar dan wel op delen wat voor hun relevant is.
Veel beheerders van een website gebruiken dit systeem om bezoekers zo snel mogelijk van pagina naar pagina te laten gaan. Een bezoeker hoeft dan niet zelf heel erg lang te zoeken naar waar hij of zij naar op zoek is. Het is veel makkelijker als iemand een link ziet staan waar ze dan direct gebruik van kunnen maken.
Verwijzen
Eén van de hoofdredenen waarom mensen linkbuilding gebruiken, is om het feit om mensen te kunnen verwijzen. Nu weet je al dat het makkelijk is om dan van pagina op pagina terecht te komen, maar er zi...